۱۳۹۲ خرداد ۲۶, یکشنبه

راه دادن به حسن روحانی اگر ترفند رهبری و سپاه هم باشد بایستی از این زمان به سود آزادیخواهی بهره برد!






من هم با پیروز شدن حسن روحانی در آغاز شگفتزده شدم ولی زود سبک و سنگین کردم هرچند که پیش از این هم گمانه زنیهایی میکردم ولی بسیار پایین بود.
ولی اکنون به نظر میرسد که جمهوری فقیهان اسلامی با این آراستن و پیراستنش و بگفته ی خودشان مهندسی معقول و منطقی! روا دادند که چهره ای بیاید تا این فشارهای فزاینده ی خارجی کمی کاسته شود تا برنامه ی هسته ای بتواند پیش برود پیش از فروپاشی و جنگ!
ترفند اینها بایستی این باشد که خر هسته ایشان از پل بگذرد و با ساخت بمب هسته ای بگونه ای که خودشان را بیمه کنند سپس مانند کاغز مُچاله شده با همان اصلاحطلبان و مردم آزادیخواه رفتار کنند!
این سپاه و بسیج در بسیاری از زمینه ها ورود کرده و دستی دارد و به همین سادگیها کوتاه نخواهد آمد از اینرو ترفند اینها بایستی بزک نمودن دوباره ی چهره خود جمهوری فقیهان اسلامیشان باشد.
ولی پیروزمند شدن حسن روحانی اگر با ترفند سرکوبگران هم باشد، اصلاحطلبان و هاشمی رفسنجانی و پیروانش و آزادیخواهان اگر هشیار و دست به کار باشند و بشوند و نیز آشفته بازار و جنگ شهری سوریه به سود آزادیخواهان آنجا پیش برود و بشار اسد و همپالگیهایش بر افتد میتوان به آزادی و مردمسالاری در ایران بیش از پیش امیدوار بود!
چگونه،
 اگر حسن روحانی گروهش با هشیاری اصلاحطلبان و هاشمی رفسنجانی در گفتگو با اروپاییان و آمریکاییان بتوانند فشار بر مردم را اندکی کم ولی فشار را بر هر دستگاه و شرکت بازرگانی و بانکهای داد و ستد گر سپاهی و بسیجی و همه ی گماشتگان و میانجیهای آنها را بیشتر کنند، این میتواند مایه ی این شود که سپاهیان و بسیجیان ناچار شوند یک به یک کنار بکشند از هر آنچه ایران خواری اگر بشود گفت!
اگر آمریکا و اروپا بیشتر فشارها را بر روی دستگاه و پول و اقتصاد سرکوبگران بگذارد و آنها را سُست تر و ناتوانتر و ناگزیر تر کند ولی همزمان از راه گفتگو با حسن روحانی و همیاران اصلاحطلب و بهمراه اکبر هاشمی رفسنجانی و پیروانش و کلن نیروهای میانه را نیرومندتر و پشتیبانی کنند میشود از چانه زنی و گفتگو و فشاری که گفتم آزادی زندانیان سیاسی را دستکم بدست آورد و نیز آزادی های دیگر را کم کم بدست آورد! آمریکایان و اروپایان نباید تنها به برنامه ی هسته ای ایران بپردازند بایستی همانجور که گفتم و از راه میانه روها فشار بر تندروها و همزمان همیاری با میانه روها، هوده ی مردم/حقوق بشر را گوشزد و برای جمهوری فقیهان اسلامی راه برون رفت بگذارند تا زیر فشار سنگین تن بدهند به آزادی و آزادسازی در ایران هرچند اگر در آغاز کم باشد ولی بایستی این کارهایی که گفتم گام به گام و بهمراه راهکاری روشن ارائه شود تا از بنبست کنونی چه در زمینه ی سیاسی یا مانبدی/اقتصادی و... ایران بیرون بیاید.
همه ی اینها که گفتم تنها با هشیاری آزادیخواهان و همیاری اصلاحطلبان و اکبر هاشمی رفسنجانی و آزادیخواهان خارج از ایران که میتوانند با اروپاییان و آمریکاییان این نظر را بگویند و پافشاری کنند و همین را بخواهند تا با همیاری همگانی گشایشی در کار ایران شود. این زمان شاید درنگ و فرصتی سازنده باشد چرا که به نظر میرسد دستگاه سرکوبگر زیر بار فشار سنگینی هست که میشود آنها را به همان شیوه ای که گفتم هوشیارانه به پس راند و مردمسالاری را در ایران به پیش برد.
راه دادن به حسن روحانی اگر تاکتیک رهبری و سپاه هم باشد بایستی از این زمان به سود آزادیخواهی بهره برد! وگرنه همان روز از نو و روزی از نو دوره ی محمد خاتمی و چه بسا بدتر از آن خواهد شد و شوربختانه تا جنگ و فروپاشی ایران پیش خواهد رفت.



 


ایران و ایرانی پاینده و نیک و آباد و خوشبخت باشند همیشه

۲ نظر:

  1. من میگویم شاید لحظه ای پیش آمده تا بتوان سر میز گفتگو آزادی زندانیان سیاسی و ازادیهای دیگر را خواست فشار تحریم ها بر سرکوبگران جمهوری فقیهان اسلامی شاید انها را ناچار کرده باشد و گر اینگونه باشد بایستی بیشتر کوشش کرد سرکوبگران آسیب ببینند نه همه ما مردم و آزادی بایستی گسترش یابد

    پاسخحذف
  2. مرد مومن رفسنجانی و دارو دسته اش از همه بدترند، اسم اون رو با آزادیخواه ها یکجا جمع نکنید، همشون با هم هستند و تا تجزیه ایران مملکت رو غارت خواهند کرد، اصلا ارباباشون اینها رو آوردن که ایران رو با کارهاشون و بخوربخورهاشون تجزیه کنن .. چی میگید شماها؟!! تا اونروزی که آزادی بدست بیاریم ایران تجزیه شده .. خواهیم دید

    پاسخحذف