۱۳۹۱ شهریور ۱۲, یکشنبه

نمایندگان 120 کشور در تهران بودند و هیچ خیزشی نشد!

رخش یادگاری نمایندگان جنبش بی پیمانها/عدم تعهد




در چند روزی که نشست جنبش بی پیمانها/غیر متعهد ها برگزار بود زمان خوبی برای گردهمایی و خیزش دوباره مردمی بود دستکم در تهران که این نیز به هرز رفت!
با در نظر داشتن این که شمار بسیاری مهمان بیگانه و خارجی در شهر تهران بودند نیرو های بسیجی و سپاهی و حزب اللهی ولایت فقیه نمیتوانستند خودی نشان بدهند که اگر نشان میدادند آبروی نداشته یشان (ولایت فقیه و کنشگرانش)  را از نزدیک ترین حالت نزد 120 کشور میبردند!
واکنش ها هم بسیار هَناینده/اثر گذار می بود که افسوس هیچ خیزشی نشد و زمان به همین سادگی از دست رفت.
اردشیر امیر ارجمند و مجتبی واحدی و دوستانشان و برخی دیگر که بیرون از ایران هستند هر بار میگویند که جنبش سبز نمرده و زنده است!
این هم از جنبش سبز پشمکی ما که این و آن میگویند زنده است! برخی باور نمیکنند که به پایان رسیده همان سال 1388  و آن چیزی که در سال 1389 بود بسته به فراخوانی میر حسین موسوی و مهدی کروبی بود نه خیزش مردمی سبز!
شاید اگر میر حسین موسوی و مهدی کروبی فراخوان میدادن یک خیزشی اگر چه از نظر من کمتر رخ میداد ولی خب آنها هم گرفتاری و زندان خود را دارند و ...
با این حساب، من ایرانی دیگه امیدی به خیزش مردمی ندارم امسال و سال دیگر هم که گزیدمان/انتخابات هست رای که نمیدهم هیچ کوشش میکنم بیرون هم نباشم، ولی اینها یکی را جایگزین محمود احمدی نژاد میکنند و روز از نو روزی از نو! مگر چیز دیگری رخ دهد و...
امیدی هم به اینکه جمهوری ولایت فقیه اسلامی خود به خود و یا از سر آروایش/تحریم ها از خودش خمش نشان دهد در برابر مردم (نه زورگویان جهانی) ندارم و با این روالی که در پیش داریم گویا بایستی در ماه های آینده بیننده و حس کننده ی جنگ و ویرانی و بسیج مردم نه برای شورش که برای جنگ باشیم!


·      در پایان چند نکته ی پرسشی؛

آیا زمان آن فرا نرسیده است اگر چه دیر بپذیریم جنبش سبز مرده است؟! و بایستی برنامه ریزی دیگری برای آینده نمود؟!

آیا برایمان روشن و آشکار نیست و نشده است تا کنون که با پشت رایانه و اینترنت و رادیو و تلوزیون و دیگر... نشستن و سخن شورش و خیزش مردم را جستن و گوش و چشم سپردن و خود گفتن و خود پسندیدن خشک خالی کاری از پیش نمیرود و نمیشود در کشور، تنها با این گونه بانگ و جار و شعار ها کاری نمود؟! 

آیا سرانجام پایه های ولایت فقیه در جنگ دوباره سفت می شود و ماندگاریش بیشتر؟!

در آینده ی نزدیک چه بر سر ایران و ایرانی خواهد آمد؟! آیا یک جورایی دهه ی 1360 زنده خواهد شد یا دهه ی 1320 ؟! و یا... .




جهانیان و ایرانیان همچون جهان پایدار و خوش و خرم و نیک باشند همیشه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر